Gaat u ook voor meer resultaat? Neem dan contact met ons op! We're just one click away... 0344 - 707058 info@creating4u.nl

Meer inzicht in het gedrag van de doelgroep

Case van Guido Vermeeren

Guido Vermeeren is een gedreven coach. Op geheel eigen wijze helpt hij ondernemers en leidinggevenden om meer resultaat te behalen. Zijn scherpe aanpak is soms confronterend, maar altijd effectief. Guido vond het tijd worden voor een nieuwe website en daarvoor schakelde hij ons in.

Eén van de speerpunten van de nieuwe website was de vindbaarheid. Daarnaast moest het een website worden die perfect aansluit op de doelgroep. Daarom zijn we allereerst eens gaan kijken waar de doelgroep precies naar op zoek is. Tot voor kort noemde Guido zichzelf businesscoach en leiderschapstrainer. Maar toen we tijdens een brainstormsessie enkele zoekwoorden invoerden in onze tool voor zoektermenonderzoek ontdekten we iets interessants. Het bleek namelijk dat men veel vaker zoekt op “ondernemerscoach” dan op “businesscoach”. Daarnaast kwam ook nog eens naar voren dat “businesscoach” in de markt een andere betekenis heeft dan wat Guido voor ogen heeft. Bij een businesscoach denkt men aan iemand die bedrijven helpt, maar Guido richt zich juist op de persoon, dus op de ondernemer. Twee redenen om de pay-off te veranderen van “Businesscoaching & leiderschapstraining” in “Ondernemerscoach & leiderschapstrainer”. Op die manier scoort Guido beter in de zoekmachines én sluit hij beter aan op de beleving van de doelgroep.

Dit is een voorbeeld van het belang van goed (zoektermen)onderzoek. Benieuwd of uw positionering aansluit bij de beleving van de doelgroep? Wij onderzoeken het graag!

 

Het zoektermenonderzoek laat zien dat men veel meer geïnteresseerd is in een ondernemerscoach dan een businesscoach.

Het zoektermenonderzoek laat zien dat men veel meer geïnteresseerd is in een ondernemerscoach dan in businesscoaching.

Voor de derde keer in zes jaar tijd was mijn website aan vernieuwing toe. Hoewel de tweede site al veel beter in elkaar zat dan de eerste, was deze niet (goed) voorbereid op bezoekers die surfen met een smartphone. Hoewel het merendeel van mijn site bezoekers dit met een PC doen, was een moderniseringsslag wel gewenst.
Eenmaal in gesprek met Marcel bleek er meer mogelijk; ik wilde een database koppelen aan de site en speciale inlogmogelijkheden voor partners. Het heeft geresulteerd in een mooi maatwerk pakket. En mijn verwachting is dat we altijd zullen blijven brainstormen, onderzoeken en aanpassen. Een website is een dynamisch iets en daarbij is Marcel een prima partner!
Guido Vermeeren

Ondernemerscoach & leiderschapstrainer, Guido Vermeeren

Ook u kunt meer rendement uit uw website halen!