Gaat u ook voor meer resultaat? Neem dan contact met ons op! We're just one click away... 0488 - 429375 info@creating4u.nl

Als u werk wilt maken van de vindbaarheid van uw website, moet u beginnen met het selecteren van de juiste zoekwoorden. Op welke woorden zoekt uw doelgroep het meest? Hoe hevig is de concurrentie op die zoekwoorden? En hoe hoog in de zoekmachines staat uw website momenteel op deze zoekwoorden? Het antwoord op deze vragen krijgt u met een gedegen zoektermenonderzoek. En dat geeft vaak verrassende inzichten…

Een zoektermenonderzoek kan op verschillende manieren nuttig zijn. Zo ontdekten wij voor een webshop in vouwgordijnen dat zij hun webshop beter op andere zoektermen konden optimaliseren. De webshop was geoptimaliseerd op “vouwgordijnen kopen”, maar het bleek dat er op de zoektermcombinatie “vouwgordijnen op maat” vele malen meer wordt gezocht. Het verschil is gigantisch: 30 keer per maand versus 1.600 keer per maand. Door de webshop om te bouwen naar “vouwgordijnen op maat” heeft deze klant een grote sprong in bezoekersaantallen weten te realiseren.

Zoektermenonderzoek voor het vinden van de juiste bedrijfsnaam
Maar een zoektermenonderzoek geeft niet alleen inzichten voor het verbeteren van de vindbaarheid van een website. Het geeft ook een beeld van de beleving van de doelgroep. Een goed voorbeeld is Guido Vermeeren. Guido is coach en helpt ondernemers en managers om effectiever te werken. Tot voor kort noemde Guido zichzelf businesscoach. Maar wat bleek? Men zoekt veel vaker op de term “ondernemerscoach” én die term sluit veel beter aan op de dienstverlening van Guido. Guido focust zich namelijk op de persoon en niet op het bedrijf. Daarom hebben we naar aanleiding van het zoektermenonderzoek besloten om Guido voortaan ondernemerscoach te noemen.

De regio speelt een grote rol
Veel mensen zoeken lokaal. En daarbij merken we dat het zoekgedrag in elke regio anders is. Neem als voorbeeld het zoekgedrag naar een accountant/boekhouder in Eindhoven en Utrecht. In Utrecht zoekt men vooral op “administratiekantoor utrecht” en “boekhouder utrecht”, terwijl in Eindhoven de zoekterm “accountant eindhoven” er met kop en schouders bovenuit steekt. Dit betekent dat de accountant/boekhouder in Utrecht een andere strategie moet volgen dan die in Eindhoven.

Hoe zit het bij uw bedrijf?
Dit is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar hoe zit het met uw bedrijf? Op welke zoektermen moet u uw website optimaliseren? Daar komt u achter als u een zoektermenonderzoek uitvoert of uit laat voeren. Wij kunnen dat voor u doen, gratis en vrijblijvend. Het enige wat u hoeft te doen, is maximaal 10 zoektermen aan ons doorgeven. Wij bekijken voor die zoektermen het maandelijkse zoekvolume, de concurrentie en uw huidige positie in Google. Zo heeft u binnen 24 uur een mooi startpunt voor uw SEO. Vraag het zoektermenonderzoek nu gratis en vrijblijvend aan!

 

Voorbeeld van een zoektermenonderzoek

Voorbeeld van een zoektermenonderzoek