Gaat u ook voor meer resultaat? Neem dan contact met ons op! We're just one click away... 0488 - 429375 info@creating4u.nl

Als ondernemer weet u veel van uw vakgebied. U laat graag zien dat u expert bent in uw branche. En u deelt uw kennis graag. Een blog is daarvoor een uitermate goed medium. Als u dit middel op de juiste manier inzet, kan het u veel opleveren…

Voor een aantal klanten verzorgen wij al jaren blogging. Wij schrijven voor hen periodiek een blog, dat wij vervolgens delen op relevante (social) media. Op die manier vergroten wij voor deze klanten het bereik aanzienlijk. Maar wat voor resultaten zijn er dan precies te bereiken? Ik geef twee voorbeelden.

Chronische stress
Onze klant GGZ Heuvelrug gaf midden vorig jaar aan dat ze zich wilden gaan richten op het behandelen van (chronische) stress. Wij hebben een reeks blogs geschreven, welke wij in de zomer van 2018 op de website geplaatst hebben. Waaronder dit blog: Chronische stress, wat is dat eigenlijk? Wat er daarna gebeurde, had ik ook niet helemaal verwacht…
Het blog zorgde voor een gigantische toename van het aantal bezoekers. Afgelopen maand heeft dit enkele blog ruim 1.000 lezers naar de website getrokken (en daarmee gezorgd voor een ruime verdubbeling van het aantal bezoekers ten opzichte van vorig jaar november)!

Toen wij zagen dat dit blog zo populair was, zijn we gaan kijken hoe we deze extra bezoekers verder konden activeren. De grote uitdaging bij blogs is namelijk om te zorgen dat de bezoekers converteren. Bij GGZ Heuvelrug is dat uiteindelijk gelukt door een stresstest te maken én een speciale website in te richten voor het aanbod voor behandeling van chronische stress.
Intussen staat dit blog al enkele maanden op de eerste positie in Google op de zoekterm “chronische stress” (een zoekterm die 10,8 miljoen resultaten geeft en waar een paar duizend keer per maand op wordt gezocht!). Een mooie prestatie waar we trots op zijn!

PVC-vloeren
Een totaal andere tak van sport wordt beoefend door Smits&Smits interieurstoffering. Deze klant ondersteunen wij al jarenlang met hun (online) marketing. Eén van hun belangrijkste producten zijn de PVC-vloeren. Dus daar hebben we in 2016 aandacht aan besteed met onder andere dit blog: PVC-vloeren, hoe kiest u de beste kwaliteit? In Google staan we intussen al een tijdlang op de eerste positie met een mooie vermelding.

Ook bij dit blog was het in het begin lastig om de bezoekers door te laten klikken. Gelukkig monitoren wij de website van Smits&Smits interieurstoffering nauwkeurig, zodat we goed bij hebben kunnen sturen. Intussen klikken de lezers van dit blog vaker door naar andere pagina’s op de website.

Onderwerpen bepalen
Eén van de meest gestelde vragen die ik krijg als ik het bij klanten over blogging heb, is waar ze dan over moeten gaan schrijven. Het antwoord is eigenlijk heel simpel: laat Google dat bepalen! Door middel van een zoektermenonderzoek heeft u in een paar minuten een lijst van mogelijke onderwerpen.

Wilt u ook starten met bloggen? Wij helpen u graag op weg met een gratis zoektermenonderzoek! Vul het formulier in en u krijgt genoeg inspiratie om even vooruit te kunnen!