Eén van de zaken om rekening mee te houden, is het feit dat de schermen van smartphones en tablets veel kleiner zijn. Daarnaast is er veel meer afleiding. Daarom is het belangrijker dan ooit dat uw e-mailnieuwsbrieven meteen oproepen tot actie en het voor de lezer heel gemakkelijk is om deze actie te voltooien. Dit kan bijvoorbeeld een aankoop zijn, maar bijvoorbeeld ook een offerte-aanvraag.
Hou het luchtig
Een smartphone wordt overal gebruikt. Ook op plekken waar de mobiele internetverbinding minder is. Hou daarom uw e-mailmarketing voor mobiel licht en luchtig. Hoe groter de plaatjes, hoe zwaarder de e-mail en hoe langer het duurt voordat deze volledig is ingeladen. Laat uw lezers niet wachten!
Nog een laatste tip: test uw onderwerpregel. Hoe korter, hoe beter. Niet alleen trekt u met een korte zin sneller de aandacht. Ook telt mee dat het onderwerp van een e-mail wordt afgebroken op een smartphone, omdat het anders niet past. Zet daarom uw boodschap in de eerste paar woorden en test de regel met verschillende smartphones.