Gaat u ook voor meer resultaat? Neem dan contact met ons op! We're just one click away... 0344 - 707058 info@creating4u.nl

Nederland is in de ban van Pokémon GO. Dit spel voor Android en iOS zorgt ervoor dat duizenden Nederlanders stad en land afstruinen op zoek naar Pokémon. Met een omzet van 1,5 miljoen dollar per dag en een stijging van ruim 50% van de marktwaarde sinds de lancering vorige week heeft dit spel licentiehouder Nintendo absoluut geen windeieren gelegd. Maar hoe kunt u als ondernemer profiteren van deze nieuwe hype?

Pokémon GO is de geslaagde poging van Nintendo om de populaire rage uit de jaren negentig nieuw leven in te blazen. Het spel is nog niet officieel gelanceerd in Nederland, maar via een omweg is het al wel te installeren op Nederlandse smartphones. In de augmented reality-game kan de speler Pokémon vangen op zogenaamde PokéStops, om ze vervolgens te trainen in PokéGyms. Het leuke aan het spel is dat de Pokémon, PokéStops en PokéGyms geprojecteerd worden in onze echte wereld. Vandaar dat de spelers massaal de straat opgaan op jacht naar Pokémon.

Pokémon GO helpt ondernemers aan nieuwe klanten
Maar hoe profiteert u als ondernemer van deze nieuwe rage? Hieronder vijf tips om zelf creatief mee aan de slag te gaan.

1. Trek de aandacht van voorbijlopende Pokémonjagers
Pokémonjagers leggen nogal wat kilometers af om de beste Pokémon te vinden. En dat moeten ze grotendeels wandelend doen, want bij hogere snelheden werkt het spel niet meer. Dus verzin een actie en plaats deze op een krijtbord voor uw winkel. Geef degenen die een gevangen Pokémon kunnen laten zien bijvoorbeeld een leuke korting.

2. Help de Pokémonjager aan nieuwe energie
Pokémonjagen is een vermoeiende bezigheid. Elke Pokémonjager kan dus wel wat extra energie gebruiken. Bijvoorbeeld in de vorm van een stevige Pokémonlunch of een Pokémongebakje. Maar ook de smartphone heeft snel nieuwe energie nodig, want Pokémon GO vergt nogal wat van de accu. Vandaar ook dat de verkopen van mobiele powerbanks de afgelopen dagen sterk zijn gestegen.

3. Maak de PokéStop in de buurt extra aantrekkelijk
Een PokéStop is een belangrijk onderdeel binnen Pokémon GO. Het is een verzamelplek van Pokémon en bevat handige hulpmiddelen om Pokémon te vangen. PokéStops hebben dan ook een sterke aantrekkingskracht op Pokémonjagers. Helaas is het niet mogelijk om zelf van je bedrijf een PokéStop te maken. Maar je kunt de PokéStop bij jou in de buurt voor een paar tientjes wel extra aantrekkelijk maken voor Pokémon. Dit doe je door gebruik te maken van de “Lure module” van het spel. Als je die module activeert, lok je de komende 30 minuten extra Pokémon naar jouw Pokéstop. Een ideaal middel om tijdens minder drukke momenten toch traffic naar je winkel of horecazaak te trekken, zeker als je dit van tevoren aangeeft op je social media. In Amerika blijkt dat mensen hun restaurants kiezen op basis van Pokémon GO…

4. Organiseer een Pokémon speurtocht
Heb je of ken je een unieke locatie? Organiseer daar een Pokémon speurtocht. Een goede manier om je locatie op unieke wijze te promoten.

5. Plaats een leuke inhaker op social media
Hypes worden tegenwoordig breed opgepakt op social media. Zo ook Pokémon GO. De eerste leuke inhakers zijn al gemaakt, bijvoorbeeld door PostNL, Coolblue en New York Pizza. Laat je inspireren door deze partijen en met wat Photoshop heeft u zo een goede Facebook-post of tweet gemaakt.

pokemongo_marketingFB-1

Zeker voor detailhandel en horeca biedt Pokémon GO dus leuke kansen. Wilt u ook nieuwe klanten vangen middels Pokémon GO? Wij helpen graag!