Gaat u ook voor meer resultaat? Neem dan contact met ons op! We're just one click away... 0488 - 429375 info@creating4u.nl

Intussen weet iedere ondernemer wel hoe belangrijk internet is. Het overgrote deel van de consumenten begint online met hun zoektocht naar een nieuw product of dienst. Vandaar dat wij dagelijks bezig zijn om websites van onze klanten hoger in de zoekmachines te krijgen. Maar wist u dat de meeste consumenten een website meerdere keren bezoeken voordat zij contact op nemen, een offerte opvragen of een order plaatsen? Het is daarom belangrijk om in the picture te blijven.

Gelukkig biedt het internet daar ook hele goede oplossingen voor. We noemen dat retargeting. Mensen die een website hebben bezocht, schotelen we doelgerichte advertenties terug naar die website voor. Dit kan op meerdere manieren, bijvoorbeeld op social media. Dagelijks maken 7,5 miljoen mensen gebruik van Facebook en 500.000 van LinkedIn. Als adverteerder kan het dus zeer interessant zijn om op die kanalen retargeting in te zetten.

Hoe werkt retargeting?
Dat kunnen we het beste uitleggen aan de hand van twee voorbeelden.

Bedrijf A heeft een webshop in hondenartikelen. Pieter is op zoek naar een nieuwe halsband en via Google komt hij op de webshop van bedrijf A terecht. Hij bekijkt enkele pagina’s en vult zijn mandje met een mooie halsband. Maar voordat hij de order definitief maakt, wordt hij afgeleid en verlaat hij de website. Een paar uur later checkt Pieter zijn Facebook. Tussen de nieuwe berichten verschijnt een advertentie van bedrijf A. Pieter bedenkt zich dat hij zijn order in de webshop van bedrijf A nog af moet maken.

Bedrijf B is een accountantskantoor. Hun website is geoptimaliseerd en bevat onder andere een goede funnel. Bezoekers worden daarin toegeleid naar het downloaden van een whitepaper met informatie over het starten van een bedrijf. Chantal wil een nieuw bedrijf starten en zoekt online naar accountantskantoren in de buurt. Ze komt op de website van bedrijf B terecht. Ze doorloopt de funnel, maar blijft steken op de pagina waar ze haar gegevens achter moet laten. Ze gaat terug naar Google en bezoekt websites van concurrenten. De volgende dag bezoekt ze LinkedIn. In haar nieuwsfeed verschijnt een advertentie van bedrijf B. Daarin wordt gepromoot dat bedrijf B dé lokale autoriteit voor startende bedrijven is en wordt nog eens duidelijk gemaakt hoe waardevol de whitepaper is. Omdat Chantal op de websites van concurrenten ook niet de info vond die ze zocht, besluit ze om alsnog de whitepaper van bedrijf B te downloaden.

De conversies in bovenstaande voorbeelden hadden waarschijnlijk niet plaatsgevonden als bedrijf A en B geen retargeting hadden ingezet.

Hoe stel ik retargeting in?
Om retargeting goed in te kunnen zetten, moeten er enkele zaken op uw website worden aangepast. Ook moeten de verschillende advertentiecampagnes correct worden ingesteld. En om het beste resultaat te kunnen krijgen, moeten deze campagnes continu gemonitord en geoptimaliseerd worden. Wij hebben hier ruime ervaring in en helpen u uiteraard graag op weg.

Benieuwd wat retargeting voor u kan betekenen? We laten het graag zien in een vrijblijvend en gratis adviesgesprek!