Gaat u ook voor meer resultaat? Neem dan contact met ons op! We're just one click away... 0344 - 707058 info@creating4u.nl

Trijntje Oosterhuis kan zichzelf waarschijnlijk wel voor haar hoofd slaan. Ze dacht een leuke publiciteitsstunt bedacht te hebben, maar ze krijgt het deksel op haar neus. Wat is het geval? Trijntje had in het kader van de Nationale Actie Filipijnen het volgende bericht op haar social media gezet: “Voor elke like op mijn social media betaal ik € 1! aan giro 555.” En toen ging het snel…

Binnen de kortste keren ging haar actie namelijk viraal en had Trijntje meer dan 200.000 likes op alleen al haar Facebookbericht. Zo wordt het een dure aangelegenheid. Opeens was dus ook het Facebookbericht met deze actie verwijderd. Maar helaas voor Trijntje: als je iets op het internet verwijderd, is het nog niet verdwenen. Het bericht zwerft dus nog steeds rond. De reacties zijn intussen wel wat anders van toon.

Niet de enige
Trijntje is niet de enige die zo’n kapitale fout heeft gemaakt. Eerder heeft een dergelijke actie de Belgische Lidl ook een lieve duit gekost. Zij had een hashtag in het leven geroepen en daaraan een donatie aan de voedselbank gekoppeld. De insteek was 500 voedselpakketten weggeven, het werden er uiteindelijk 4500.
En kennen we Project X in Haren nog? Merthe gaf een sweet sixteen party en plaatste daarvoor een uitnodiging op Facebook. Ze had deze echter per ongeluk openbaar gezet. Gevolg: binnen een paar uur duizenden aanmeldingen.

Met social media kunt u dus in korte tijd veel aandacht genereren, maar het is daarbij van groot belang om uw acties van tevoren goed uit te denken.