Gaat u ook voor meer resultaat? Neem dan contact met ons op! We're just one click away... 0344 - 707058 info@creating4u.nl

Wie weet het nog: de social media-actie van Trijntje Oosterhuis? Iets minder dan een maand geleden beloofde zij voor elke like € 1,- te doneren aan het goede doel. Toen die actie iets te succesvol bleek, krabbelde ze terug. Voordeel voor Trijntje: op het vluchtige internet zijn dit soort zaken snel vergeten. Maar zorgverzekeraar Ditzo heeft er van geleerd en zet wél een succesvolle actie op: Kijk kanker de wereld uit.

In de laatste maanden van het jaar worden er door zorgverzekeraars vele honderden miljoenen euro’s besteed aan reclame. Zo willen ze de zogenaamde ‘switchers’ overhalen. Maar Ditzo pakt het dit jaar anders aan. In plaats van één miljoen euro te besteden aan een reclamecampagne, belooft ze één miljoen euro te doneren aan baanbrekend kankeronderzoek. Want, zegt Ditzo, een zorgverzekeraar moet bovenal hart voor de zorg hebben. De actie werkt simpel: Ditzo heeft een filmpje gemaakt. Elke keer als dat filmpje bekeken wordt, doneert Ditzo € 1,-. En als het filmpje gedeeld wordt, wordt er € 2,- gedoneerd. Net zolang totdat er uiteindelijk € 1.000.000,- is gedoneerd. De actie is 3 december ingezet. Ditzo verwachtte zelf voor de Kerst de target van één miljoen euro te halen. Op het moment van schrijven (dus 3 dagen nadat de actie is begonnen) is er al ruim € 700.000,- gedoneerd. Ik verwacht dus dat de teller begin volgende week al op € 1.000.000,- staat. En dat betekent dat in een week tijd zo’n 750.000 mensen het filmpje hebben gezien. En dat niet alleen, deze actie is natuurlijk ook een flinke boost voor het imago van Ditzo. Op deze manier profileert Ditzo zich namelijk als een zorgverzekeraar die écht geeft om de zorg. Al met al is dit dus een sterk voorbeeld hoe je de kracht van social media op een positieve manier benut.